Pagina's

donderdag 13 februari 2014

Tekeningen van afgelopen maanden

Hey hoi! Vandaag geen artikel om tien uur, en dat spijt me echt ZO erg. Ik wilde me echt aan mijn schema houden, maar het is lastiger dan verwacht. Ik kan nu wel de schuld geven aan de cito - omdat ik die toets nu heb -, maar daar schiet ik niets mee op.

Hierboven zien jullie een tekening. Een oog om precies te zijn. Ik wil eigenlijk elke maand zo'n artikel maken zoals vandaag. Maar dan moeten jullie wel laten weten of jullie dit wel leuk vinden. Maar goed, ik laat dus de tekening van de afgelopen maanden zien. Dus mijn eerste tot mijn laatste. Normaal doe ik het van de maand, maar ik wilde graag alle tekeningen laten zien. Dus die ik het allereerste heb gemaakt, en die ook op mijn laptop staat, natuurlijk. Klik op "Read more" als je meer van dit artikel wilt lezen! :-)


Laten we beginnen met dit oog hierboven! Dit is het allereerste oog wat ik tekende. Ik wilde beginnen met realistisch te gaan tekenen, het leek me wel vet. Ik werd gemotiveerd omdat ik altijd de video's van Heather Rooney keek, zij kan echt ZO goed tekenen! Ik zocht op youtube "how to draw a realistic eye", en toen kwam ik op deze. En tadaa, zo is die geworden. Dit oog heeft me ook een beetje mee gemotiveerd om door te tekenen. Want als ik vond dat deze mislukt was had ik waarschijnlijk ook niet meer getekend.
En toen maakte ik een tekening van DebbyArts. Ik wilde graag zoals Debby - van DebbyArts -, tekenen, ze tekent manga style. Eigenlijk tekende ik ook een minion omdat het in te kleuren was. Ik was namelijk net jarig geweest en ik had kleurpotloden gekregen. Maar ik vond het best wel mislukt.
Deze had ik helemaal zelf verzonnen, nouja het is van frozen maar ik had het zelf nagetekend. Zonder youtube video. En ja, het is echt MISLUKT. Ik heb er later nog geprobeerd om fineliner omheen te doen, maar het is echt verprutst, Die van fineliner durf ik dan ook niet te laten zien, hihi.
Na een lange tijd zonder tekenen besloot ik weer te tekenen, via youtube. Om het weer een beetje op te starten. Ik besloot om weer in de genre "realistisch" te gaan zitten. En dit was mijn resultaat na de lange stop. Stiekem, vind ik dit toch wel mijn allermooiste tekening van allemaal, maar dat is mijn mening.
Dit is dus mijn allereerste portret waar ik heel lang naar toe heb gewerkt. Ik vind de neus en de mond niet zo geweldig, maar daar moet ik dan nog aan werken, via youtube, haha. Verder vind ik de ogen wel redelijk - ze zijn tenminste niet zo erg als de mond en de neus. 

Dit was het artikel voor vandaag, en nog van gisteren. Het spijt me echt heel erg dat ik geen artikel om 10 uur had gepost, trouwens helemaal geen. Daarom hadden jullie vandaag een extra lange - voor mijn gevoel was het lang. 

Liefs,
Maartje.

2 opmerkingen: